Δελτίο Τύπου για παράσταση Δικηγόρων σε φορολογικές διαφορές

logoΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ 21/10/2014

«Σύγχρονης Δικηγορίας»-Παράταξης ΔΣΑ,

σχετικά με την πρόταση κατάργησης παράστασης με Δικηγόρο σε φορολογικές διαφορές.

 

 

Με έκπληξη ενημερωθήκαμε σήμερα 21/10/2014 από το Δελτίο Τύπου της Ένωσης Διοικητικών Δικαστών την πρόταση των θεσμικών εκπροσώπων της Διοικητικής Δικαιοσύνης για κατάργηση της υποχρεωτικής παράστασης πληρεξουσίου Δικηγόρου κατά την κατάθεση και εκδίκαση υποθέσεων φορολογικών διαφορών. Συγκεκριμένα οι Διοικητικοί Δικαστές προτείνουν  «…)Να νομοθετηθεί η δυνατότητα  των φορολογουμένων που θα προσβάλλουν τις σχετικές πράξεις ή παραλείψεις, να διενεργούν διαδικαστικές πράξεις και να παρίστανται στη συζήτηση της υπόθεσης ΧΩΡΙΣ δικαστικούς πληρεξουσίου».

Η έκπληξη μας είναι μεγαλύτερη, όταν μια τέτοια πρόταση που κινείται στην λογική ότι η «εκπροσώπηση από Δικηγόρο αποτελεί πολυτέλεια», προέρχεται από τους ίδιους τους Δικαστές που υποχρεούνται να προστατεύουν βάσει του δικαιοδοτικού τους ρόλου, το δικαίωμα κάθε πολίτη σε δίκαια δίκη και σε αποτελεσματική προηγούμενη ακρόαση βάσει του αρ. 20 παρ. 2 του Συντάγματος.

Η καινοφανής αυτή πρόταση των διοικητικών δικαστών κείτεται και εκτός του Ευρωπαϊκού Νομικού μας Πολιτισμού όπου το δικαίωμα παράστασης με συνήγορο βρίσκει ρητή κατοχύρωση στο άρθρο 6 παρ. 3 της ΕΣΔΑ. Σύμφωνα με την ΕΣΔΑ, καθένας έχει δικαίωμα «όπως υπερασπίση ο ίδιος εαυτόν ή αναθέσει την υπεράσπισίν του εις συνήγορον της εκλογής του, εν η δε περιπτώσει δεν διαθέτει τα μέσα να πληρώσει συνήγορον να τω παρασχεθή τοιούτος δωρεάν, όταν τούτο ενδείκνυται υπό του συμφέροντος της δικαιοσύνης».

Χωρίς την συνδρομή συνηγόρου δεν είναι,  μόνο ο διοικούμενος που μένει απροστάτευτος. Είναι και το δημόσιο συμφέρον, αφού η αρμόδια αρχή είναι υποχρεωμένη να εντοπίσει, να ερμηνεύσει όπως και να εφαρμόσει σωστά μονομερώς πλέον και όχι με τη βοήθεια διαλόγου και διαλεκτικής σύνθεσης απόψεων, το πραγματικό του κανόνα δικαίου που θα στηρίξει το δυσμενές για τον ενδιαφερόμενο μέτρο. Κατ’ αυτόν τον τρόπο, ο διοικούμενος χάνει το δικονομικό του status, αφού από υποκείμενο της διαδικασίας υποβιβάζεται σε «υπήκοο», αλλά και θίγεται και στον πυρήνα της η δικαιοκρατική διαμόρφωση της διοικητικής διαδικασίας ως ειδική έκφανση της αρχής του κράτους δικαίου.

Οι αξιότιμοι κύριοι Δικαστές των Τακτικών Διοικητικών γνωρίζουν σε κάθε περίπτωση ότι υπάρχει πλέον η δυνατότητα μέσω του άρθρου 276Α του Νέου Κώδικα Διοικητικής Δικονομίας για δωρεάν νομική βοήθεια σε όσους συμπολίτες μας αδυνατούν να πληρώσουν δικηγόρο για να τους εκπροσωπήσει.

Θεωρούμε λοιπόν σημαντικότερο για τους Διοικητικούς Δικαστές, την κατάργηση του παράβολου για πρόσβαση στην δικαστική προστασία των Διοικητικών Δικαστηρίων το οποίο σήμερα ανέρχεται στο 1/5 του (μικτού) μισθού του ανειδίκευτου εργάτη, ενώ για τις φορολογικές διαφορές είναι στο 2% του επίδικου φόρου ή προστίμου, με μέγιστο ποσό τα 10.000 ευρώ! Συνεπώς αντί να υποστηρίζονται απόψεις που στο τέλος θα καταστήσουν κολοβό το δικαίωμα δικαστικής προστασίας και θα δημιουργήσουν πολλά ζητήματα παραδεκτού σε όσους συμπολίτες μας δεν έχουν δικαστικό πληρεξούσιο να τους εκπροσωπεί, θα πρέπει να εστιάσουμε στην μείωση του κόστους πρόσβασης στην Δικαιοσύνης, με κατάργηση των υπέρογκων και δυσανάλογων για τους τωρινούς μισθούς και συντάξεις παράβολων.

Το δικαίωμα για δικαστική εκπροσώπηση δεν είναι ούτε πολυτέλεια, ούτε είναι για λίγους προνομιούχους, είναι για ΌΛΟΥΣ!

Σύγχρονη Δικηγορία στην Πράξη, Παράταξη Δικηγορικού Συλλόγου Αθηνών 

UK betting sites, view full information www.gbetting.co.uk bookamkers